Pregatire colectie pentru promovare

Promovare = Imagine ! Cum vom face ,,vizibila,, colectia ? Simplu !

Cateva sfaturi pentru o promovare reusita a tanarului absolvent al cursului de design vestimentar:

Vom apela la o sedinta foto profesionista sau un shooting foto . Întotdeauna trebuie luat in calcul faptul ca, planificarea unui astfel de shooting poate dura săptămâni, pentru a vă pregăti in detaliu si dea aceea factorul timp alocat este vital pentru ca in ziua sedintei foto sa fti intr-o forma buna eliberati de stres. Vom detalia mai jos cum să vă pregătiți în mod corespunzător pentru un photoshoot care sa fie la final un real success.

Viziunea despre colectie (Storyboard/Visionboard)
Plecam la drum cu o tema de inspiratie (costum in stil roccoco) si vom incerca sa cream o starea de spirit adecvata perioadei respective, avand in vedere faptul ca utilizarea finala a fotografiilor va fi atat pentru comertul on line cat si pentru cel cu desfacere directa catre cumparatori. Vom avea in vedere ca fotografiile vor fi folosite si in scop de reclama in zona de social media cum ar fi retelele de socializare, publicatii glamour sau in interviuri si articole despre lansarea colectiei. Trebuie vizualizat exact care este destinatia fotografiilor shooting-ului deoarece ele vor juca un rol imens in prezentarea colectiei.

Variantele cele mai uzitate includ 3 tipuri de fotografii :
1) Foto in detaliu: Tinute pe fond alb, așezate plat .
2) E-commerce ( site ): Tinute pe model cu sau fără accesorii. Poate doriți să luați o vizualizare completă 360(grade), deoarece aceasta poate fi utilizată pentru o varietate de lucruri mai târziu.
3) Fotografie stilizata ( publicatii glamour ): Poate fi făcută într-un parc (aer liber) existand astfel premisa ca modelul ce imbraca tinuta sa aiba libertate de miscare. Ideea este de a arăta cum pot fi folosite aceste piese în viața de zi cu zi și cât de bune te fac să te simți purtandu-le. La final puteti realiza o lista de „shot” din aceste fotografii pe care doriti sa le editati, ar ajuta si o „tablou” tip pinterest pe care sa il discutati cu fotograful, stilistul si evident modelele implicate.

Alegerea fotografului
Vom alege aceasta persoana in functie de experiență în fotografia de modă și cu care sa impartasim viziunea noastra despre tema colectiei (roccoco ) ,iar aceasta persoana sa fie dispusa să asculte direcția spre care dorim sa ne indreptam, este bine sa alegem un singur fotograf deoarece intr-un studio foto ca si intr-o bucatarie nu este loc decat pentru un „chef”. Deoarece nu dorim ca rezultatul shootingului sa fie foto neclare sau fundal prost ales ori expunere prea mica sau mare vom consulta temeinic portofoliul respectivului fotograf pentru a ne face o opinie despre munca lui in aceasta zona, de fashion photo. Exista si un aspect deloc de ocolit si anume modul de lucru al fotografului ales in sensul ca plata pentru sedinta foto se va realiza la zi, ora si daca este inclusa si partea de Photoshop deoarece aceasta dureaza si la final poate costa mult mai mult decat bugetul alocat.

Alegerea modelelor
Pentru a economisi timp pretios ar fi ideal sa apelam agenții de modele bine cotate in piata de profil, deoarece acestea ar putea fi dispuse să trimită unele dintre modelele lor mai noi care au nevoie de expunere pentru o cota buna si implicit contracte de shooting avantajose, iar in cazul in care suntem bugetati vom incerca sa facem un casting propriu unde vor veni modele neprofesioniste si trebuie gasit printre ele cele mai bune „figuri” si atitudinea care este in concordanta cu tema colectiei. În funcție de numărul de tinute/outfits pe care dorim să le fotografiem, este posibil să fie nevoie de mai mult de un model, mai ales dacă încercam să nu ocupam prea mult timp. Este de preferat ca in final sa lucram cu un model profesionist cu atitudinea si look ul adecvat pentru ca din foto sa „traspire” tema colectiei care prin brand, nume colectie va fi evident asociata cu pozele shootingului si invers .

Selectia hairstilistilor-păr și makeupartistilor-machiaj
Ca si la alegerea fotografului vom avea ca si baza la alegerea echipei maleabilitatea echipei si insusirea viziunii noastre despre tema colectiei ce urmeaza a fi lansata (roccoco), trebuie avut in vedere ca azi intr-o lume dominata de de clipuri pe YouTube mai toata lumea crede ca este un specialist in machiaj sau coafura. Din nou, trebuie sa ne asiguram că vedem mostre din lucrarile acestora anterioare înainte de a semna un contract de colaborare la lansare, experienta bogata si diversa va conduce la realizarea unor coafuri si machiaj adecvate fiecarei tinute in parte daca se doreste customizarea shootingului. Este foarte important să le arătam fotografiile modelelor cu care se va realiza shootingul (fisa model), precum și fotografiile de inspirație cu cel puțin 2 săptămâni inainte de sedinta foto, astfel încât să poată planifica ce unelte să aducă și să achiziționeze orice consumabile suplimentare de care ar putea avea nevoie. In cazul in care nuPromovare colectia incepatorului designer vestimentar cunostem in aceasta zona vom incerca sa discutam cu fotograful, deoarece el a lucrat deja cu echipe de machiaj si coafura si stie exact cine sunt cei mai buni in bransa.

Identificarea locației / fundalul
Vom avea in vedere cele 2 tipuri de locatii in studio sau afara in aer liber, este bine sa se planifice locația din vreme, deoarece aceasta va juca un rol imens în aspectul final al fotografiilor colectiei. In cazul in care vom alege un studio foto este evident ca este deja echipat cu luminile si fundalul corespunzatoare realizarii shootingului si ii va da posibilitatea fotografului de a realiza exact ceea ce dorim sa evidentieze colectia. La fotografia realizata in aer liber (natura) va trebui sa tinem cont de starea vremii, de ora la care „vom trage” este bine de ales orele diminetii si cele de seara deoarece pozitia soarelului este cruciala si orice fotograf cu experienta ne va spune ca lumina directa a soarelui este cel mai rau lucru pentru o fotografie deoarece creeaza umbre sau ochi uriasi si ca zonele umbrite sunt intotdeauna cele mai propice pentru ca fotografiile sa evidentieze ceea ce dorim sa transmita colectia.

Alte lucruri care trebuie luate în considerare sunt:
Suport de haine pentru ca acestea risca sa fie mototolite inainte de a fi fotografiata colectia in caz contrar acest echipament trebuie adus la locul realizarii shootingului.
Existenta unei bai in apropiere (foto in aer liber) si un paravan care sa permita modelelor sa se schimbe in voie si un factor iarasi deloc de neglijat in cazul in care vom face acest shooting in aer liber este temperatura astfel incat modelul va avea nevoie de haine calduroase si bvauturi calde ( pe perioada iernii ).

Accesorizare colectie
Angajarea unui stilist este vitala pentru colectie si punerea ei in valoare cu ajutorul accesoriilor care in final vor intregi tabloul temei colectiei. Ne gandim la pantofi, genti, bijuterii sau elemente suplimentare care nu se regasesc in colectie dar o completeaza (cape, saluri, palarii etc ). Putem utiliza „carduri model” folosite curent in industria modei astfel putem fotografia in detaliu toate accesoriile pe care le dorim utilizate in colectie ( de preferinta zona unde vor fi purate de model ) si artasata unei planse de bord la dimensiuni mari, alturi de instructiuni specifice fiecarei tinute in parte. Acest aspect este uzitat si ajuta enorm la marile prezentari de moda pe catwalk unde factorul timp joaca cel mai important rol. Daca modelul (e) nu sunt multumite cu accesoriile propuse pot aduce chiar ele accesorii care vor fi aprobate de catre stilist si asimilate colectiei. Exista si varianta unor colaborari cu producatori de accesori sub forma de imprumut din partea acestora ca si completare la colectia lansata in acest caz vom păstra etichetele pe ele și împacheta fundul încălțămintei pentru a fi returnate mai târziu.

Dacă sunt mai multe modele, se va decide din vreme ce tinute vor purta fiecare dintre ele aici intervenind cu succes „cardurile model” ca si modalitate de a urmari fiecare tinuta in parte specificandu-se in partea de sus a cardului numele modelului care va fi fotografiat. Trebuie avut in vedere si schimbările de tinute, astfel încât să existe cât mai putini timpi morti intre o sedinta foto de tinuta si alta.

Nu se vor planifica prea multe schimbări de pantofi, deoarece poate dura ceva timp si dacă modelul păstreaza aceleași pantofi se va putea schimba repede în tinuta următoare. Odată ce ați finalizat toate cardurile modelului le vom numerota în ordinea in care vor intra la shooting, astfel încât să se poată trece repede de la o tinuta la alta (fără supravegherea noastra).

Organizarea programului pentru ziua shootingului

Este foarte important să stabilim un program pentru ziua shootingului și să planificam astfel încât să avem suficient timp pentru a ne atinge obiectivele. Se va stabili ora la care incepe shootingul si cand este necesar ca toti cei ce participa sa fie prezenti la sedinta de start. Fotografii au nevoie, de obicei de timp pentru a regla aparate de fotografiat, echipamentul de iluminat sau elemente de recuzită etc. De asemenea, trebuie sa avem in vedere timpi de lucru suficienti pentru păr și machiaj dacă este vorba de ceva elaborat si care deja a fost dicutat cu echipele. Vom lua in calcul o durata de 1-2 ore pentru păr și machiaj pentru fiecare model. Vom lua in calcul si o pauza de masa de 30-45 de minute, deoarece modelele cat si membrii echipei vor avea nevoie de aceasta. Odată ce avem planificat toate aceste lucruri ne asiguram că le-am transmit in scris tuturor celor ce sunt implicati, astfel încât să se poată pregăti corespunzator. Cu o zi inainte ii vom contacta pe liderii echipelor si pe fotograf pentru a le reaminti despre ceea ce urmeaza sa se petreca in ziua shootingului.

Pregătirea tinutelor pentru shooting

Cu o zi inainte vom aduce ultimele ajustari tinutelor, le vom calca si le vom asigura in saci impermeabili de imbracaminte pentru a fi protejate fiecare in parte in momentul transportului catre locatia unde se va desfasura shootingul. Ne vom asigura personal că nu există fire îndoite, toate butoanele cusute pe etichete strânse, etichetele sunt în locul potrivit, toate etichetele și autocolantele au fost îndepărtate sau ascunse de la vedere etc.
Daca am urmarit si indeplinit acesti pasi inseamna ca suntem gata sa realizam shootingul colectiei si mai apoi sa urmarim rezultatul acesteia prin vanzarile obtinute.

Departamentul de marketing

Institutul de Moda ,,Salomeia Truta,,
Coordonator: manager Anton Valentin

Related Posts

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.