Industria modei si a comertului cu amanuntul au fost printre cele mai afectate de pandemia Covid.
Industria modei si a comertului cu amanuntul fac parte din categoriile cel mai putin prioritizate de oameni din timpul pandemiei. Din pacate, aproape fiecare industrie a fost afectata, insa tot segmentul care are legatura cu vestimentatie, moda si design pare sa fi fost lovit la nivel global. Sentimentele si modelul de comportament al consumatorilor se schimba rapid, astfel incat o estimare a standardului in ceea ce priveste comportamentul consumatorului este extrem de dificil de realizat. Intr-o viitoare era post Covid, comertul cu amanuntul pare sa aiba cele mai mari sanse la schimbari destul de mari.
Comertul electronic va fi mai usor acceptat
Comertul electronic era deja folosit de marile branduri drept o cale de lichidare. De la inceputul pandemiei s-a constatat un numar coplesitor de oameni care au evitat magazinele fizice. Astfel, magazinele online au devenit un punct de legatura intre branduri si clienti. Companiile sunt obligate sa investeasca in cresterea prezentei online si sa ofere servicii bine consolidate.
Cumparaturile in magazinele locale, preferate de clienti
Este foarte probabil ca magazinele mici si independente sa fie preferate inaintea mall-urilor. De ce? Pentru a minimiza efectele Covid-19 si pentru mentinerea distantarii sociale. In comparatie cu mall-urile, in magazinele locale este mai usor sa te protejezi.
Sustenabilitatea poate fi o alegere
Sustenabilitatea este un trend care pare sa iasa foarte mult in evidenta in aceasta perioada. Conform studiilor, industria modei pare sa fie printre cele mai poluante. Pentru ca oamenii sunt din ce in ce mai constienti despre schimbarile climatice, ei tind sa faca alegeri si in functie de impactul produselor achizitionate. Produsele eco si de calitate sunt alese in defavoarea celor ieftine, care se uzeaza mai repede. Asadar, comerciantii cu amanuntul din industria modei trebuie sa se asigure ca lantul de aprovizionare si materiile lor prime sunt sustenabile. Investitia in produse ecologice poate atrage mai multi consumatori.
O noua realitate
Industria modei se va schimba odata cu comportamentul consumatorului. In ceea ce priveste comerciantii cu amanuntul, ei pot profita de aceste schimbari in avantajul propriu. Un proces eficient de gestionare a stocurilor, cresterea flexibilitatii si modernizarea canalelor de vanzare pot fi benefice.