Designul vestimentar: de la idee la produsul final

Designul vestimentar inseamna creativitate, multe idei si un rollercoaster de emotii

Designul vestimentar si omul din spatele acestui proces creativ reprezinta un stalp important in industria modei. Dupa absolvirea unui curs de design vestimentar este importanta participarea in proiecte creative din domeniu. Este de retinut faptul ca nu e usor la inceput de drum, la fel ca in orice alta meserie. Organizarea ideilor e un pas important in tot procesul de creatie, iar posibilitatile sunt infinite in lumea designului vestimentar.

Designul vestimentarea si crearea unei piese de imbracaminteCum se face trecerea de la idee la produsul final?

Pentru inceput, trebuie create mostre ale modelelor. Testarea propriilor idei pentru constatarea viabilitatii lor este fundamentala in crearea unei colectii si a produselor finale. Mostrele, sau prototipurile de design, altcatuiesc colectia vestimentara si ar trebui sa duca la potrivirea perfecta si sa instruiasca volumul de productie. De asemenea, mostrele sunt reprezentative si trebuie sa atraga clientii, pentru ca acestia, intr-un final sa-si doreasca sa achizitioneze.

Exista trei tipuri de mostre/prototipuri necesare:

  • prototip/mostra de potrivire
  • esantion pentru expunere la vanzare
  • esantion de productie

Pasii pentru crearea unui prototip:

  1. Stabilirea dimensiunii – In casul mostrelor pentru imbracaminte, trebuie aleasa o dimensiune care poate fi micsorata sau marita pentru a obtine o potrivire buna pe toate marimile dorite.
  2. Intelegerea masuratorilor corporale ale dimensiunii esantionului – Aceste masuratori nu sunt neaparat identice cu specificatiile piesei tale vestimentare. Daca stii care sunt masuratorile corpului pe care se va potrivi prototipul tau, ar trebui sa ai o idee mai buna cu privire la dimensiunile piesei vestimentare create de tine. Este bine de retinut faptul ca nu toate articolele de marime 38 se potrivesc la fel, astfel ca trebuie sa intelegi cat mai bine profilul clientului tau.
  3. Crearea unei schite plane – Schita plana are liniile simple, mai bine spus este un desen tehnic, fara umbre sau culori.
  4. Stabileste specificatiile initiale – specificatiile ar trebui sa contina informatii vitale care sunt necesare in crearea mostrei. Ele trebuie sa sublinieze in mod clar masuratorile unui articol de imbracaminte si sa fie puse intr-un grafic usor de inteles. Constructorul de tipare va avea nevoie de aceste specificatii (circumferinta, lungimea corpului, a umarului, a manecii, etc.). Este util sa intelegi si materialul cu care lucrezi: modul in care acesta se intinde, grosimea lui sau drapajul pot afecta masuratorile.
  5. Crearea unui tipar – Aceasta sarcina este atribuita unui constructor de tipare care va folosi drept sablon specificatiile primite pentru intocmirea tiparului.
  6. Organizarea materialelor si a ornamentelor – Pentru evitarea unor greseli lasa loc pe esantion pentru adaugarea ornamentelor sau accesoriilor. Organizeaza-te astfel incat sa fie usor de urmarit, iar la momentul productiei prezinta-le sub forma de fisa de specificatii.
  7. Furnizarea fisei de specificatii – O fisa de specificatii ofera detaliile esentiale pentru asigurarea unei executii corecte a unui design intr-un produs final. Fisa trebuie data fabricii ori de cate ori este nevoie de crearea unui esantion. Astfel, personalul fabricii de productie va sti exact constructia piesei vestimentare si locul fiecarui ornament sau detaliu.

Odata ce prototipul este finalizat, urmeaza proba pe un model potrivit. Acest proces te va ajuta sa determini ce modificari mai sunt necesare pentru ca la sfarsit, sa ai rezultatul perfect pentru tine. Bineinteles, chiar si atunci cand ai prima varianta finala a prototipului este posibil sa vrei sa testezi alte combinatii de ornamente sau tesaturi si de ce nu, chiar si culori, acesta fiind un alt proces de reglare fina.

Related Posts