Tehnici de promovare a colectiei de imbracaminte

Tehnici de promovare care presupun instrumente digitale si clasice.

Lansarea cu succes pentru o linie de imbracaminte a unui designer vestimentar presupune strategii de marketing adaptate pietii actuale combinate cu cele clasice. Scopul final este ca dupa primele date in ceea ce priveste impactul si vanzarile acesteia sa fie bine primita iar oamenii sa o poarte cu placere .

INSTRUMENTE DE PROMOVARE DIGITALE ( Fashion Digital Marketing) :
Este evident ca vom urmari un feedback imediat in ceea ce priveste vanzarile noii colectii si desi avem de-a face cu o piata supraaglomerata (on-line) putem destul de usor sa ajutam cumparatorul final sa distinga calitatea si efectul de noutate adus de colectia lansata acest fapt atesta ca avem de-a face cu o campanie functionala, iar marketingul digital aduce segmentul de cumparatori vizat . Efectul va fi de lunga durata deoarece cumparatorul va deveni constient de marca nostra si va selecta din multitudinea de oferte existente pe piata de on line si alte produse chair daca este vorba de colectii pe care le-am lansat anterior sau pe care urmeaza sa le lansam in viitorul apropiat, putem concluziona ca discutam de adevarati ,,ambasadori de marca,, chiar daca acesti cumparatori nu constientizeaza acest fapt.

Vom detalia mai jos ghidul celor mai importante puncte pentru promovarea on-line:

1. Retarghetarea potentialilor cumparatori ( Publicitate Facebook / Facebook Adv. )
Cumparatorul on line actioneaza pe baza anunturilor vizualizate (online) insa el nu este gata sa faca si achizitia imediat cum a accesat un astfel de anunt sau a facut chiar o vizita ( IP unic) pe site-ul web pe care avem lansata colectia. Astfel chiar daca acestia au parasit site-ul sau nu au finalizat in cos achizitia le putem sugera sa revina la aceasta prin anunturi tip memento ( bannere, flash-uri ) pe care le plasam pe site-uri partenere sau site-uri care au conexiuni cu vanzarea de haine ( reviste glossy, site-uri dedicate doamnelor/domnilor ).
Plasarea anunturilor memento se poate face cu succes in mediul virtual pe retele de socializare ( facebook, twitter) sau motoare de cautare (google, bing).
Putem actiona si anuntand o mica reducere de pret daca vedem ca dupa o scurta perioada de timp cei/cele ce au abandonat cosul de cumparaturi nu au efectuat si achizitia efectiva, vom avea astfel o modalitate deosebita de a genera vanzari care altfel ar fi fost pierdute.

2. Campanie in timpul sărbătorilor
Vom anunta din vreme atat pe email din baza de clienti cat si prin anunturi plasate in mediul virtual de reduceri relativ sumare si putem exemplifica printr-o promovare de jumate de luna coroborata cu o premiere zilnica cu un produs diferit in perioada sarbatorilor de Craciun, iar in preajma celor pascale sa promovam o ,,vanatoare ,, a codurilor de bare de pe ouale de Paste pe site-ul nostru .
In preajma vacantelor de vara putem sa oferim la o anumita suma cheltuita pe site fie transportul gratuit pentru colet cat si bonusuri sub forma de accesorii (ochelari soare, palarii de plaja ). Ar fi de preferat ca acestea sa aiba pe ele logo ul nostru astfel incat la orice purtare sa ii aminteasca de acest bonus.
Ideal este ca acesti cumparatori sa aiba un motiv să-ți împărtășești reducerile si bonusurile cu prietenii pe canalele de social media: Facebook, Instagram, Twitter, precum și blogul nostru ( zona comment –urilor).

3. Realizarea unui ghid online cu propuneri de combinatii intre tinute ( style Guide )
Putem realiza un ghid sezonier ( primavara/vara/toamna si iarna ), unul de sarbatori ( Paste, Craciun sau Anu Nou ) cat si unul pentru ocazii speciale ( nunta, botez, petrecere, bal ).
Aceste ghiduri functioneaza eficient atunci cand magazinul online are produse diverse care acopera o paleta completa din aceste eventuri sau sezoane. Ghidul vine la pachet cu ,,povestea,, care sa atraga clientul care se va identifica cu unul din personajele acestei povesti si va achizitiona tinuta sau produsele cu gandul de a le folosi exact ca in ceea ce a citit pe site si chiar pe blogul atasat site-ului. Ghidul este si mai eficient daca da posibilitatea de a combia tinutele achizitionate de pe site cu tinute pe care cumparatorul le are deja in dulapul propriu insa nu s-a gandit ca poate da o alta valoare tinutei prin combinarea celor 2 produse unul nou achizitionat cu cel deja existent.

4. Instagram si utilizarea de hashtag-uri
Campania pe Instagram va conduce catre identificarea brandului si implicit vizualizarea marcii si colectiei proaspat lansate in randul utilizatorilor aplicatiei. Astfel ajuta extrem de mult daca exista commenturi la pozele pe care le rulam despre colectie si care sunt obtinute evident in urma sedintei foto anterioare, si in cazul in care unii dintre cei ce au vizualizat aceste foto au remarcat o tinuta ei ca si exemplu pot fi invitati sa o comenteze si sa eticheteze cu ea cativa prieteni care cred ca si-ar dori sa achizitioneze aceasta tinuta. Exista si varianta ca produsul din foto sa fie oferit ca si cadou promotional intr-o campanie Instagram si atunci la randul lor cei etichetati pot eticheta altii prieteni din retea ajungandu-se la o mediatizate exponentiala a campaniei.
Stabiliti hashtag-uri benefice activitatii de lansare si promovare care pot fi utilizare oriunde in retea si care vor da recunoastere marcii si colectiei lansate.

5. Colaborare cu vloggeri si bloggeri din categoria moda
Vom selecta impreuna cu stilistul colectiei unul sau doi vloggeri sau bloggeri de moda care au vizualizari atat pe pagina pe care o gestioneaza sau in canalul unde posteaza este adecvat sa le punem acestora la dispozitie detalii despre brandul pe care il reprezentam, colectia pe care o lansam si targetul vizat ca si vanzari. Acestia sunt persoane extrem de populare cu pozitii rank de top in motoarele de cautare ( google ) si au o reputatie solida care apare in numarul constant de cititori zilnici sau abonati la postarile video . Daca acestia aleg sa poarte, sa mentioneze sau sa faca recenzii asupra tinutelor colectiei lansate acest fapt poate avea un impact enorm asupra vanzarilor ulterioare . In concluzie aceste persoane pot crea continut ( text indexat de catre Rank Google ), acest continut poate fi distribuit pe blogul sau canalul lor, iar noi putem de comun acord (contract/acord scris) cu acestia sa folosim acest continut ( texte, foto si imagini ) prin anunturi pe reteaua Facebook sau Youtube . La final daca cei care la care am apelat creeaza imagine si continut bun vom constata ca vom ajunge in fata unui public complet nou si care va achizitiona produsele respective din colectie prin influenta directa a celor carora le urmaresc sfaturile.

6. Abonat nou pe site acum si abonat pe Instagram.
Crearea unei baze de adrese email ale celor care viziteaza site –ul poate conduce la invitatii directe catre aceste persoane care s-au inregistrat in prealabil pe site de a deveni printr-un hashtag special unii dintre urmaritorii brandului sau al fotografiilor cu colectia nou lansata aducand la final notorietete marcii si vanzarile scontate.

7. Realizarea si promovarea cardurilor de cadouri ( loialitatea marcii )
Acestea pot fi oferite tuturor celor ce s-au inregistrat pe site prin posta si sunt disponibile si pe site de unde pot fi si achizitionate in perioada sarbatorilor (Paste, Craciun, Anul Nou ) cu ele se pot achizitiona in limita unei sume fixe o selectie de tinute ( produse ) pe care le avem in colectia lansata sau alte colectii si care se potrivesc unei anumite categorii de gifting.
Vom retine si datele nasterii pentru clientii aflati in baza de date si catre care vom putea trimite anual un card cadou  cu o felicitare electronica alaturat de un cod de cupon cadou, astfel vom avea ca rezultat o comunitate in jurul marcii nostru si implicit o urmarire constanta din partea lor pentru noile colectii. Oamenii se bucura atunci cand primesc prin posta lucruri chiar daca se ocoleste latura digitala a politicii de marketing insa ca si rezultat final nu vom avea numai un client bucuros ci si unul care va vrea sa vada urmator pas in ceea ce priveste produsele si tinutele lansate.

8. Blog propriu updatat
Atragerea in spatiul virtual de clienti informati printr-un articol pe care sa il publicam in mod regulat si unde sa oferim informatii valoroase despre brand si colectiile lansate . Este posibil ca din cand in cand sa trebuiesca sa atasam acestui articol si filme sau fotografii elocvente care sa prezinte foarte fidel oferta magazinului online cat si sfaturi catre acestia astfel incat clientul sa poata explora si sa aiba o conexiune cu marca in timp ce navigheaza printre produse.

9. Memento pentru incurajarea cumparaturilorTehnici de promovare a colectiei vestimentare
Vizitatorii site-ului trebuiesc convinsi sa isi deschida un cont pe site atfel incat sa avem adresele lor de mail deoarece oamenii adauga in cosul de cumparaturi tinute sau produse de care uita . O data verificat cosul de cumparaturi vom putea la anumite intervale sa le trimitem un cod personalizat de cumparaturi pentru a le incuraja finalizarea cumparaturilor.

10. Alte instrmente de promovare ( mix digital cu clasic )
– Spectacole de modă: Lansarea colectiei poate avea loc si printr-un spectacol de moda organizat cu sprijinul partenerilor hairstilisti si makeup artisti cu care am lucrat in prealabil in sedinta foto. Aceasta lansare poate atrage buyeri sau proprietari de buticuri de moda care pot face achizitii si semna contracte de revanzare directe . Alaturi de aceste persoane pot avea un cunavt de spus si editorialisti si stilisti la marile publicatii de moda cat si bloggeri si alte persoane specializate care vin la astfel de eventuri in mod constant.
– Promovare cu ajutorul persoanelor publice: Ajutorul oferit de catre o celebritate sau o persoana publica poate impulsiona volumul vanzarilor prin aderenta pe care aceasta persoana o are in cadrul publicului tinta vizat si a dragostei pe care acest public o are catre persoana respectiva. Daca aceasta persoana va accepta sa poarte tinutele colectiei este evident ca multi dintre adeptii si fanii sai o vor copia ca si tinute si stil rezultand o crestere constanta in volumul vanzarilor.
Daca persoana vizata este un trendsetter de marca este evident ca acesta va alege numai lucruri de calitate ceea ce va face ca potentialul cumparator sa fie convins ca va cumpara o tinuta sau produs calitativ bun.
-Publicitate tv/radio: putem lua in considerare si acest tip de publicitate radio/tv sau panouri publicitare, de asemenea, ar trebui să fie imprastiate pliante în locuri publice sau puse la dispozitie sub forma unor minicataloage direct la cutiile postale.
Minicataloagele trebuiesc tiparite color cu detalii clare despre pret, materialele folosite cat si masurile din stoc.
-Marketingul afiliat: Vom putea semna contracte cu persoane care sa promoveze brandul si respectiv colectia nou lansata carora sa le achitam un comision in functie de vanzarile obtinute . Catre aceste persoane trebuiesc directionate si reduceri pe care acesti sa le ofere la randul lor sub forma de program de afiliere celor ce doresc la randul lor sa fie promotori de brand ( aceste programe sunt ideale pentru vanzarea de produse de intretinere /cosmetice ).
-Echipele de stradă: Se pot anga echipe de strada cere sa poarte si sa promoveze in locuri aglomerate in care gasim clientii vizati sub forma de flash presentation colectia astfel ca la final cei care participa indirect la acest mod atipic de prezentare sa simta ca deja au luat contact direct cu tinutele.

Acestea sunt principalele puncte de sprijin in ceea ce priveste pregatirea si promovarea unei colectii realizata cap-coada de catre echipa Boutique de Moda!

Departamentul de marketing
Institutul de Moda ,,Salomeia Truta,,
Coordonator: manager Anton Valentin

Related Posts

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.